Obchodní podmínky
Obchodní podmínky společnosti Beskyd Fryčovice, a.s.
I. DODACÍ PODMÍNKY
1.1. Objednávky zboží kupující uskutečňuje elektronickou poštou, prostřednictvím objednávkového systému (přístupové heslo klientovi generuje pracovník dispečinku prodávajícího), telefonicky, písemně na adresu prodávajícího. V objednávce kupující uvede druh a množství požadovaného zboží, termín a místo dodání. Objednávku je nutné provést nejméně 48 hodin před požadovaným termínem dodání. Smluvní strany se dohodly, že dílčí kupní smlouva bude považována za platně uzavřenou ve chvíli, kdy prodávající potvrdí objednávku kupujícímu stejnou formou, jakou byla kupujícím provedena (objednávka bude z jeho strany akceptována). Potvrdí-li prodávající objednávku kupujícího s dodatkem nebo odchylkou, nejedná se ze strany prodávajícího o přijetí objednávky (uzavření dílčí smlouvy), ale pouze o novou nabídku vůči kupujícímu.
1.2. Místem plnění jsou sklady prodávajícího, nebo místo sjednané v dílčí kupní smlouvě.
1.3. Konkrétní termín dodání zboží, případně období, ve kterém mají být dodávky realizovány, jsou specifikovány v dílčí kupní smlouvě.
1.4. Prodávající splní svůj závazek dodat zboží v okamžiku, kdy je řádně a včas předá kupujícímu ve sjednaném místě a termínu dodání nebo kdy umožní kupujícímu ve sjednaném termínu a místě dodání disponovat se zbožím a kupující je v prodlení s jeho převzetím. Převzetí zboží potvrdí kupující podpisem na dodacím listě. Okamžikem převzetí zboží nebo okamžikem, kdy prodávající umožní kupujícímu ve sjednaném termínu a místě se zbožím disponovat a kupující je s převzetím zboží v prodlení přechází na kupujícího nebezpečí škody na zboží. Vlastnické právo přechází na kupujícího úplným zaplacením kupní ceny.
1.5. Dopravu do sjednaného místa plnění zajišťuje prodávající, přičemž je-li objednávka v minimální hodnotě 2.000,- Kč bez DPH je doprava zahrnuta v ceně zboží. V případě, že je objednávka v nižší hodnotě, než 2.000,- Kč bez DPH je doprava zpoplatněna, a to ve výši dle aktuálního ceníku prodávajícího.
1.6. Odběr zboží bude doložen dodacím listem, na kterém bude uveden druh a množství dodaného zboží, IČ, název společnosti (jméno a příjmení u fyzických osob) kupujícího, podpis kupujícího a datum.
II. KUPNÍ CENA A PLATEBNÍ PODMÍNKY
2.1. Cena za jednotku zboží je uvedena v ceníku prodávajícího, který je platný na příslušné období, ve kterém je zboží dodáváno. Prodávající je oprávněn ceník svého zboží jednostranně měnit (aktualizovat), přičemž s aktuálním zněním ceníku včetně jeho účinnosti je kupující vždy seznámen.
2.2. Úhrada za dodané zboží se provádí v hotovosti při dodání zboží, nebo bezhotovostně bankovním převodem na základě vystaveného daňového dokladu – faktury, se splatností uvedenou na faktuře.
2.3. Kupní cena je rozepsaná na cenu bez DPH a cenu s DPH.
2.4. Náležitosti daňového dokladu - faktury - jsou stanoveny dle příslušného ustanovení Zákona o dani z přidané hodnoty v platném znění.
2.5. Úrok z prodlení při nezaplacení kupní ceny bude účtován za každý den prodlení ve výši 0,1% z dlužné částky.
III. REKLAMACE
3.1. Kupující je povinen při převzetí zboží zkontrolovat, tedy provést prohlídku zboží vždy při jeho převzetí za přítomnosti zástupce prodávajícího. Pokud dodané zboží trpí zjevnými vadami, je kupující povinen uplatnit nároky z vad zboží při převzetí, tj. ihned po zjištění vady – zápisem do reklamačního listu. Za zjevné vady se považuje zejména dodání jiného zboží, než bylo objednáno, dodání jiného množství zboží, než bylo objednáno, nekvalitně zabalené či zjevně poškozené zboží. Nároky ze skrytých vad je kupující povinen uplatnit u prodávajícího písemně, nejpozději však do konce záruční doby zboží, která je uvedena na obalu zboží. Za skryté vady se považuje zejména snížená kvalita dodaného zboží, či nižší hmotnost jednotlivého zboží.
3.2. Reklamační list obsahuje identifikaci zboží (šarže, číslo dodacího listu, druh zboží a množství reklamovaného zboží), podrobný popis vady a projevu vady. Právo na reklamaci může kupující uplatnit před uplynutím záruční doby zboží.
3.3. Reklamované zboží uloží kupující odděleně až do doby úplného vyřízení reklamace, nedohodne-li se s prodávajícím jinak. Reklamované zboží je kupující povinen vrátit v co nejkratším termínu prodávajícímu.
3.4. Prodávající neodpovídá za vady, které byly způsobeny kupujícím v důsledku nesprávného skladování a manipulací se zbožím.
IV. TRANSPORTNÍ OBALY
4.1. Objednané zboží bude kupujícímu dodáno zabalené buď v jednorázových kartonech, nebo ve vratných obalech.
4.2. Vracení vratných obalů bude řešeno výměnou při dodávce zboží.
4.3. V případě rozdílu mezi dodanými a vrácenými vratnými obaly budou vratné obaly fakturovány v částkách za jednotlivé obaly, jak jsou specifikovány v aktuálním ceníku prodávajícího.
V. POVINNOSTI KUPUJÍCÍHO
5.1. Povinnosti kupujícího:
a) zkontrolovat kvalitu a množství dodaného zboží dle dodacího listu
b) potvrdit dodací list
c) bez prodlení převzít dodané zboží
d) zaplatit v termínu uvedeném na faktuře dohodnutou kupní cenu
e) vrátit vratné obaly
f) v případě jakékoli změny identifikačních a jiných podstatných údajů ihned informovat prodávajícího o této změně
5.2. Je-li kupující v prodlení s převzetím dodávky, má prodávající právo od smlouvy odstoupit a požadovat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s prodlením při převzetí dodávky zboží kupujícím.
Tyto obchodní podmínky nabývají platnosti 1. 1. 2024.